شعر های باران خورده

دفتر خاطرات من

عوارض کیست مویی

کیست مویی جزء بیماری های پیشرونده است یعنی علائم بیماری با گذشت زمان شدت می یابد. در صورتی که نسبت به درمان این عارضه بی توجهی باشید و یا روش درمانی مناسبی را برای درمان انتخاب نکنید، دچار عوارض این بیماری خواهید شد.

برخی از مهمترین عوارضی که در صورت عدم درمان کیست مویی ایجاد می شود، به این شرح است:

  • آبسه : این بیماری در اغلب موارد ناشی از عدم درمان به موقع آبسه ایجاد شده و بیماری عفونی است، همچنین اگر درمان آن به موقع انجام و یا با روش درست انجام نشود، عفونت در زیر کیست تجمع کرده و منجر به بروز آبسه خواهد شد. در صورتی که کیست ، آبسه شود، عفونت گسترش یافته و عمق کیست بیشتر خواهد شد.
  • درد شدید : در صورت بی‌توجه نسبت به درمان کیست مویی، علائم آن شدت می‌یابد و به درد آن افزوده می‌شود.
  • عفونت سیستمیک : در صورتی که برای درمان عفونت ایجاد شده، اقدامی نکنید، عفونت گسترش یافته و کل بدن را درگیر می‌نماید.
  • سرطان : از عوارض نادر بی توجهی به درمان این بیماری برای مدت طولانی، ابتلا به سرطان کارسینوم سنگفرشی یا همان سرطان پوست است. این بیماری به راحتی قابل درمان نبوده و حتی ممکن است مرگ را در پی داشته باشد.

اهمیت درمان به موقع و قطعی کیست مویی

درمان سینوس پیلونیدال اهمیت ویژه ای دارد، زیرا در صورت بی توجهی علائم و نشانه های بیماری تشدید می شود و در این صورت نه تنها این بیماری شدت می یابد، بلکه فرآیند درمان نیز با اختلال مواجه شده و حتی ممکن است درمان مشکل تر شود. به علاوه اگر درمان به طور کامل انجام نشود، ممکن است عوارض و خطرات دیگری پدید آید.

عوارض درمان ناقص کیست مویی

مهمترین عامل در نتیجه گیری از درمان انتخاب روش صحیح و موثر درمان است. زیرا در صورتی که درمان این بیماری به طور کامل انجام نشود، عفونت و آلودگی همچنان باقی مانده و این امر ریسک عود مجدد بیماری را افزایش می دهد. اگر درمان به درستی صورت نگیرد در حدود 50% از بیماران شاهد عود مجدد عارضه خواهیم بود. پس هنگام انتخاب روش درمانی بهترین روش را انتخاب کنید که به طور کامل درمان انجام شود، به علاوه انتخاب پزشک متخصص کیست و پیگیری های بعد از درمان نیز در نتیجه گیری از درمان موثر است.

https://cliniczarei.com/pilonidal-sinus/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6/

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha